2014. augusztus 1., péntek

Banános-csokidarabos minisüti (paleo)


Bár a képen keksznek látszanak, nem véletlen nevezem őket minisütinek. Puha, szájban olvadó banános falatkák, frissen a legfinomabbak, másnapra a gyümölcstartalom miatt átnedvesednek kissé. Igaz, ha nem egy hosszú autóútra készültek volna, ez a veszély nem is fenyegette volna őket -így azonban nem engedtem felfalni mindet frissiben.




Banános-csokidarabos minisüti (paleo)

Hozzávalók:

1 nagy érett banán
3 ek (42 g) vaj
1 kk szódabikarbóna
1/2 tk őrölt fahéj
1 csipet só
1 1/4 csésze mandulaliszt
50 g sötét csokoládé (70% kakaótartalom fölött) felaprítva

Elkészítés:

 Késes robotgépben krémmé turmixoltam a banánt, majd hozzádolgoztam a puha vajat, fahéjat, sót és szódabikarbónát. A mandulalisztet hozzáadva összeállt a tészta, ezt a gépből egy deszkára öntöttem és kézzel belegyúrtam a csokoládét.
 Sütőpapírral bélelt tepsire teáskanállal "galuskákat" szaggattam és 175 fokra előmelegített sütőben 14 perc alatt aranybarnára sütöttem. Amikor kihűlt, kiszedtem a tepsiből és légmentesen záródó dobozba raktam.
(A recept a Multiply delicious blogról származik.)

Nincsenek megjegyzések: