2014. június 24., kedd

Fahéjas jégkrém karamellizált cornflakes-szel


Tavaly nyáron ez volt a legfinomabb fagylaltunk. Azóta várja, hogy felrakjam.




Fahéjas jégkrém karamellizált corn flakes-szel

Hozzávalók: 4 csésze natúr corn flakes, 1 csésze cukor, 7-8 dkg vaj, 2 l vaília jégkrém, 3 dl hulala vagy tejszín, 1 púpozott tk fahéj, a házi karamellszószhoz 15 dkg cukor és 2 dl tejszín

Elkészítés: A vajat kis lángon egy serpenyőben megolvasztottam. Ráöntöttem a kukoricapelyhet és a cukrot. Eleinte ritkán kell megkeverni, amikor azonban a cukor karamellizálódni kezd, folyamatos kevergetést igényel. 5-10 perc alatt a pehely egyenletes karamelles bevonatot kap. Ekkor félretettem, hagytam kihűlni. Miközben kihűl, össze fog ragadni, felhasználás előtt egy fakanállal kicsit össze kell majd törni.
A jégkrémet 20-30 percre kivettem a fagyasztóból, hogy megpuhuljon. A tejszínt/hulalát habbá vertem. Egy spatulával összeforgattam a jégkrémet, a habot és a fahéjat.
A corn flakes harmadát egy 22X30 cm-es formába szórtam. Rásimítottam a jégkrémet. A tetejére rászórtam a maradék corn flakest, lefóliáztam, és egy éjszakára (de legalább 2 órára) visszatettem a fagyra.
A karamellszószhoz a cukrot kis lángon karamellé olvasztottam, majd felöntöttem a tejszínnel. Kis lángon addig kavargattam, míg a karamell megolvadt. Hűtőben pár óra alatt besűrűsödik.
Tálaláskor a jégkrémet 5-10 percig szobahőmérsékleten hagytam puhulni, majd karamellszósszal meglocsolva kínáltam.

Nincsenek megjegyzések: