2013. február 14., csütörtök

Nyers céklasaláta


Elszalad lassan a tél, és nem írtam egy receptet sem. Könnyű kitalálni, visszatértem a munkába, vége a sok évnyi gyerekezésnek.
Most döbbentem rá, hogy van pár új kedvenc receptem, amit ha nem pötyögök be ide, előbb-utóbb elvész. Egy röpke kis táppénz adta meg a lehetőséget, hogy ezen eltöprengjek, és most gyorsan teszek is ellene! :)

A tavalyi év slágere a sült cékla volt, az ideié egyértelműen a nyers. Február már a mélypont, alig lehet épkézláb, ízletes, nem vegyszerréteggel bevont zöldségeket találni. A cékla még mindig biztos pont,  ez a saláta pedig annyira frissítő, mintha nem is tipikus téli étel lenne. A feta jól ellenpontozza a cékla édességét, nem szabad kihagyni!



Nyers céklasaláta

Hozzávalók: 4-5 kis fej cékla, 1 kk méz, 1 púpozott kk só, 2 ek tokaji borecet, 4 ek olívaolaj, 200 g fetasajt
Elkészítés: A céklát megmostam, meghámoztam és durvára reszeltem. Hozzáadtam az ízesítőket, majd legalább 4-5 percet eljátszottam azzal, hogy tovább ízesítgettem, amíg a számomra tökéletes arányokat meg nem találtam.
2-3 órát legalább állnia kell fogyasztás előtt. Tálaláskor rá lehet tördelni a fetát.

Nincsenek megjegyzések: