2012. október 1., hétfő

Mákos-kókuszos muffin


Nagyon régóta nem sütöttem muffint -nem tudtam elég lusta lenni hozzá. :) Mostanában azonban nagyon sokszor kellett különböző óvodai/iskolai eseményekre sütit készítenem, szabadtéri programokra, ahová nem praktikus semmi, ami krémes-maszatolós, így nyúltam ehhez a recepthez, ami már régóta mozgatta a fantáziámat.


Muffin kategóriában tényleg kiemelkedően jóba sikerült belenyúlnom. Ennél a sütinél nem spóroltak a vajjal, ami határozottan jót tesz neki, a szemes mák és a kókusz kettőse nagyon jó ruganyos struktúrát ad a tésztának, a citromhéj pedig pikáns ízt és illatot. Nézzétek, milyen szép kettétörve, szerintem magáért beszél. :)



Mákos-kókuszos muffin

Hozzávalók 26-30 darabhoz: 2 3/4 csésze (cup, ha nincs, akkor 2,5 dl-es pohár) liszt, 1 tk só, 1/2 tk szódabikarbóna, 1/2 tk sütőpor, 225 g vaj, 1 3/4 csésze cukor, 4 tojás, 1/2 csésze mák, 1/3 csésze kókuszreszelék, 1 nagy citrom reszelt héja, 1 csésze tej
Elkészítés: A puha vajat habosra kevertem a cukorral, majd egyenként hozzáadtam és alaposan belekevertem a tojásokat is.
Külön tálban összekevertem a száraz hozzávalókat -lisztet, sót, szódabikarbónát, sütőport, mákot és kókuszt. Ebből a keverékből pár kanálnyit a vajas krémbe kevertem. Ezután beledolgoztam a tejet is, majd a maradék lisztkeveréket és végül a citrom héját. Kézi robotgéppel dolgoztam, legkisebb fokozaton, és épp csak addig, míg összeállt tésztává -túlkeverni nem kell.
A tésztát kapszlikkal kibélelt muffintepsibe kanalaztam, nagyjából a feléig töltve a papírkákat. 180 fokos sütőben 15 perc alatt készültek el.

Ez a süti frissen az igazi, érdemes egyszerre annyit készíteni belőle, amennyi még aznap elfogy -bár ez szerintem szinte az összes muffinra igaz.


A recept a Phenomenom blogról származik.

Nincsenek megjegyzések: