2012. július 6., péntek

Kapros-túrós morzsapite


A múltkor, amikor a kovászos uborkát raktam össze, nem tudtam betelni a friss kapor illatával. Azóta motoszkál bennem ez a kapros-túrós pite.

A recept saját, és nem csak azért fényezem (magamat), mert nagyon finom, hanem mert praktikus: nem kell külön gyúrni morzsát és tésztát, egy kis trükkel egy tálban elkészül mindkettő, és a tojásnak is felhasználjuk mind a sárgáját, mind a fehérjét, így nem kell árva kis egyszem tojásfehérjéket fagyasztgatni. :)



Kapros-túrós morzsapite

Hozzávalók: 35 dkg liszt, 20 dkg vaj, 5 dkg porcukor, só, 1 tojás, kb. 1,5 dl tejföl, 50 dkg túró, 10 dkg kristálycukor, 1 csokor kapor
Elkészítés: Kimértem a lisztet és a porcukrot, beleszórtam egy csipet sót és a kockákra vágott vajat, majd összemorzsoltam, míg a liszt az összes vajat fel nem vette. Ennek a masszának félretettem a harmadát, abból lesz majd a morzsa.
A maradékhoz hozzágyúrtam a tojás sárgáját és annyi tejfölt, hogy puha tésztát kapjak -nálam hozzávetőleg egy púpozott evőkanálnyira volt most szükség.
A tésztát egy 20X20 cm-es kiolajozott cseréptál aljába nyomkodtam.
A túrót villa segítségével krémesre törtem 2 nagy evőkanálnyi tejföllel, 2 méretes csipet sóval, a finomra vágott kaporral és a cukorral, majd óvatosan beleforgattam a kemény habbá vert fehérjét. A krémet a tésztára simítottam.
A félretett morzsamasszát kis adagonként a tenyeremben összeszorítottam, hogy gombóccá ragadjon össze, majd a gombócot "szétroppantottam" és a süti tetejére morzsoltam.
190 fokon 35 perc alatt készült el.


Nincsenek megjegyzések: