2012. május 14., hétfő

Spenótos-spárgás pite fetával


Kertészeti tehetségemet jellemzi, hogy a spenót az az egyetlen megbízható termény, ami minden évben bőségesen ont a kiskertem. (Na, jó, a paradicsom is, de azt nem magam vetem, hanem szép fejlett palánta formájában szerzem be a piacról és onnantól már csak annyi a dolgom, hogy életben tartsam.)

Adott tehát a spenót, amit ilyenkor bőszen fogyasztunk, piacnapon pedig mindig hozok friss spárgát is, olyan rövid a szezonja, most kellene betelni vele. Így született ez a lepény, a múltkori húsragu másnapi maradékának kísérőjeként, de aztán jutott még belőle vacsorára is egy kis salátával... A két tavaszi zöldség  egyértelműen jól megfér egymás mellett, főleg, ha egy kis fetás szósszal megágyaz nekik az ember!


Spenótos-spárgás pite fetával

Hozzávalók: 1 csomag zöldspárga, 3 nagy marék spenót, 1/2 dl fehérbor, só, cukor, szerecsendió, 3 dl tejföl, 10 dkg feta sajt, 3 tojás, fél csomag mirelit leveles tészta (250 g)
Elkészítés: A spárgákról letörtem a fás részt: pontosan ott roppan el, ha az ember kettétöri, de zöldspárgánál látható is, azt a részt kell letörni, ahol már halványodik a zöld szín. Alaposan megmostam őket, konyharuhán leszárítottam és felforrósított serpenyőben pici olívaolajon sóval és egy csipetnyi cukorral közepes lángon addig pároltam a sípokat, amíg fényesre dinsztelődtek (2-3 perc). Ekkor felöntöttem borral és fedő alatt puhára pároltam őket (3-4 perc).
Míg a spárga puhult, megmostam és felcsíkoztam a spenótot. Amikor a spárga elkészült, tányérra szedtem hűlni és a helyére dobtam a spenótot, rá a boros lére, amit a sprága eresztett. Sóztam és1-2 perc alatt hagytam összeesni, majd azt is kiszedtem hűlni.
A kiolvadt tésztát kinyújtottam és kibéleltem vele egy 25X25 cm-es kivajazott cseréptálat úgy, hogy szélét is hagytam. A fetát villával összetörtem, apránként eldolgoztam vele a tejfölt, majd egyenként a 3 tojást is, picit sóztam és reszeltem bele szerecsendiót.
A kihűlt spenótot a tésztán elrendeztem, ráöntöttem a fetás keveréket és elrendeztem rajta a spárgát. 190 fokos sütőben fél óra alatt készült el.


Nincsenek megjegyzések: