2012. május 22., kedd

Spárgás csirkeragu árpagyönggyel


Spárgaszezonban finom és laktató hétköznapi ebédként ajánlom ezt a ragut, ami a spárga megtisztításán kívül nem igényel különösebben nagy konyhai fennforgást.


Spárgás csirkeragu árpagyönggyel

Hozzávalók: 50 dkg felkockázott csirkecombfilé, 1 fej hagyma, 1 csomag fehér spárga, só, bors, 2 gerezd fokhagyma, 1 dl bor, 1 csipet cukor, 2 dl tejszín, egész szerecsendió, borsikafű, 1 ek keményítő, 1 csésze gersli
Elkészítés: A hagymát meghámoztam és finomra aprítottam, majd kevés olajon üvegesre dinszteltem. Rádobtam a húst és nagy lángon fehéredésig pirítottam. Sóztam, borsoztam, felöntöttem annyi forró vízzel, hogy ellepje, belenyomtam a fokhagymákat, és fedő alatt lassú tűzön puhára főztem.
Amikor a csirke már megpuhult, a megtisztított, meghámozott és 2 centis darabokra vágott spárgát külön serpenyőben sóval és egy nagy csipet borssal kis lángon addig dinszteltem, amíg félpuha és szép fényes nem lett (2-3 perc). Felöntöttem borral és lefedve további 2-3 perc alatt puhára pároltam.
A spárgát a levével együtt a csirkéhez öntöttem, belereszeltem kb. 1/4 szerecsendiót, rászórtam egy kávéskanál borsikafüvet és 1 percnyi együttfőzés után felöntöttem tejszínnel. A keményítőt kevéske hideg vízben feloldottam és amikor a tejszínes csirke újra gyöngyözni kezdett, besűrítettem vele.
Puhára főzött gerslivel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: