2012. május 15., kedd

Nyelvleves burgonyagombóccal


A belsőségeket nagyon szeretjük, ezek közül is dobogós helyen van a sertésnyelv. Ez alkalommal leves készült belőle, több receptből ollóztam össze a nekem szimpatikus változatot. Az utóbbi időszak levesei közül ez lett talán a legfinomabb, akit nem riaszt el a nyelv külleme, feltétlenül próbálja ki!


Nyelvleves burgonyagombóccal

Hozzávalók: 4 sertésnyelv, só, 1 kk szemes bors, 3 babérlevél, 2 kis fej vöröshagyma, 5 gerezd fokhagyma, 3 dl tejföl, citromlé, 15 dkg hámozott burgonya, 1 kis tojás, 1 kk só, 1 tk búzadara, annyi liszt, amennyit felvesz (kb. 10 dkg)
Elkészítés: A nyelveket alaposan megmostam és 2,5 l sós vízben feltettem főni a borssal, babérlevéllel, megpucolt hagymával és fokhagymagerezdekkel. Kis lángon fedő alatt teljesen puhára főztem -ez 1,5-2 óráig eltarthat.
A nyelveket kiemeltem, a levet leszűrtem Amikor a hús kihűlt, megtisztítottam a bőrtől és hártyáktól, majd hosszában elfeleztem és felszeleteltem.
Mindeközben a krumplit feldaraboltam és sós vízben megfőztem. Még melegen áttörtem, és amikor kézmelegre hűlt, összegyúrtam a sóval, tojással, darával és annyi vízzel, hogy lágy, de formázható masszát kapjak.
A nyelv főzőlevét visszaraktam a lángra, szükség szerint utánasóztam vagy pótoltam a vizet, beleszórtam a nyelvet, majd amikor felfőtt, a krumplimasszából diónyi gombóckákat formáztam és azt is beletettem. 15 perc lassú főzés után behabartam tejföllel és kevés citromlével megsavanyítottam.

Nincsenek megjegyzések: