2012. május 11., péntek

Csicseriborsós-spenótos húsragu


Fűszeres Eszter csicseriborsós csirkéje évek óta visszatérő étel a konyhánkban. Átment némi átalakuláson az idők folyamán, de az alapvető ízvilág nagyot nem változott. Ezúttal a tavasz jegyében belepakoltam néhány marék spenótot is, nem ártott meg neki, nagyon nem.
Próbáljátok ki akár ezt, akár az eredeti változatot, nagyon ízgazdag, laktató és gyorsan elkészíthető étel!


Csicseriborsós-spenótot húsragu

Hozzávalók: 1/2 kg darált sertés- vagy marhahús, 2 kk őrölt fahéj, 2 kk őrölt római kömény, 1 gerezd fokhagyma, só, bors, 1 csicseriborsó konzerv, 1 hámozott darabolt paradicsom konzerv, 2 dl házi paradicsomlé, 1 kk méz, 3 nagy marék spenót, csilipor vagy shambal oelek (csiliszósz)
Elkészítés: A darált húst pici olajon fehéredésig pirítottam, rászórtam a fahéjat, római köményt, sót, borsot, rányomom a fokhagymát és pár percig együtt pirítottam.
Felöntöttem a paradicsomkonzervvel és összepirítottam, majd hozzáöntöttem a paradicsomlevet és fél liter forró vizet. Hozzáadtam a mézet is és 15 percig kis lángon fedő alatt rotyogtattam.
Ezután a leszűrt csicseriborsót is hozzáadtam és további 10 percig főztem. Ekkor érdemes utánasózni/fűszerezni, ha szükséges. Az utolsó két percben beleszórtam a csíkokra vágott spenótot. Amikor a spenót szépen összeesik, kész is van.
Nem baj, ha bő leve marad, mert a csicseriborsó még elszippantja majd egy részét.
Mindenki a saját tányérjában keverte hozzá a csilit.

Nincsenek megjegyzések: