2012. április 24., kedd

Juhtúrós sztrapacska


A sztrapacskát mindannyian nagyon szeretjük, mégsem szántam rá magam túl gyakran az elkészítésére. Az ok eléggé prózai: feláll a szőr a hátamon a négyoldalú reszelőnek attól a trancsírozós részétől, amin a krumplit a sztrapacskához péppé kell reszelni.

Most azonban kitaláltam egy kicsit mosogatásigényesebb, de kézkímélő, gyors megoldást: először a robotgép reszelőjén eresztettem át a krumplit, aztán a multimixeren. A kellő állag pipálva és a kezem is egyben. :)


Juhtúrós sztrapacska

Hozzávalók: 500 g meghámozott burgonya, 1 tk só, 2 tojás, kb. 250 g liszt, 350 g kockázott bacon, 25 g  kockázott füstölt zsírszalonna, 200 g juhtúró, tejföl
Elkészítés: A krumplit lereszeltem, besóztam, majd a robotgép multimixerében pépesre daráltam. Hozzákevertem a tojást, majd a lisztet -a liszt mennyisége függ a tojás méretétől és a krumpli nedvességtartalmától, ezért ha szükséges, adjunk hozzá vizet, hogy lágy galuskatésztát kapjunk.
Bő zubogó sós vízbe galuskát szaggattam és addig főztem, míg feljött a víz színére.
A zsírszalonnát és a bacont lassú tűzön ropogósra pirítottam. A leszűrt és alaposan lecsepegtetett sztrapacskát összekevertem a szalonnazsírral és a juhtúróval. Tálaláskor a sztrapacskára szórtam a szalonnakockákat.
Aki szereti, tejfölt is tehet rá.

3 megjegyzés:

Édeskonyha írta...

Nyami, messzeringó gyermekkorom világa. :)

Éva írta...

Imádom a sztrapacskát, nagyon guszta. Juhtúrósan a legfinomabb, de akár tehéntúróval is megeszem. Az én férjem jó pár évvel ezelőtt kitalálta hogy diódarálón reszelte le a krumplit. Egyszer próbáld ki!

VOKinga írta...

Nekem is gyerekkori kedvenc! :)

Éva, az én családom is a tehéntúrós változatot készítette, jöhet az is, de azért a juhtúrós nagyságrendekkel fincsibb szerintem is.
Nincs diódarálóm. Azt is a multimixeremmel darálom. :D