2012. április 19., csütörtök

Medvehagyma krémleves


Mivel ezen a tavaszon végre van a vecsési piacon is medvehagyma, egyenes következményként a hűtőmben is mindig van valamennyi. Ettük sokféleképpen, és levontuk a végkövetkeztetést, hogy leginkább nyersen jó. Sütni-főzni pár percnél tovább nem nagyon érdemes, mert gyorsan veszít az ízéből.

Mivel azonban a piacos srác igencsak bőkezű volt velem és emberesen megpakolta a zacskót, az elfekvő készletekből ezúttal leves is készült. Szép zöld lett és a bor miatt igazán pikáns ízű.


Medvehagyma krémleves

Hozzávalók: egy csokor medvehagyma (kb. 40 levél), 1/2 ek liszt, 3 gerezd fokhagyma, 1/2 l húsleves, 1,5 dl száraz fehérbor, pár csepp citromlé, 2 dl tejszín, frissen darált bors, egész szerecsendió
Elkészítés: A medvehagymát megmostam, leszárítottam és felaprítottam. A fokhagymát megpucoltam és apróra vágtam.
Pici olívaolajon kis lángon megfuttattam a hagymákat, megszórtam liszttel, és rövidke pirítás után felöntöttem a forró húslevessel és a fehérborral.
10 percnyi lassú főzés után a levest átöntöttem a turmixgépbe és simára turmixoltam. A fazékba visszaöntve rácsavartam egy kis feketeborsot, hozzáadtam a citromlevet és reszeltem rá egy kevés szerecsendiót. Felöntöttem tejszínnel és amint gyöngyözni kezdett, elzártam alatta a tüzet.
A húsvétról maradt sonkából kockáztam rá feltétként.

Nincsenek megjegyzések: