2012. április 7., szombat

A legtutibb répasüti


Legalábbis azok közül, amiket eddig sütöttem. Nagyon ízgazdag, az állaga pedig megdöbbentően könnyű. Nem is tudom elmondani, mekkora hiányérzetem lenne a húsvéti répasütim nélkül...


Répasüti

Hozzávalók: 5 közepes méretű répa, 3 nagy tojás, 150 ml olaj, 200 g cukor, 100 g durvára darált dió, 200 g liszt, 1,5 tk sütőpor, 1,5 tk szódabikarbóna, 1,5 tk fahéj, csipetnyi só, 200 g tejszínes krémsajt, 3 ek porcukor, fél nagy citrom leve és reszelt héja
Elkészítés: A répákat meghámoztam, megmostam és finomra reszeltem.
A tojásokat habverővel egyneműre kevertem a cukorral, majd hozzákutyultam az olajat is. Ekkor fakanálra váltottam és előbb hozzákevertema  répát és a diót, majd a fahéjat, lisztet, sütőport, szódabikarbónát és sót is. El is készült a világ legrondább tésztája. :)
Ezt kivajazott, 25X25 cm-es cseréptálba öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőben 45 perc alatt megsütöttem a sütit.
Amíg kihűlt, elkészítettem a krémet: A krémsajtot simára kevertem a porcukorral, citromlével és -héjjal. Érdemes kóstolgatni, mert ez a krém olyan, mint a limonádé: mindenki másképp szereti, ki cukrosabban, ki citromosabban, úgyhogy tessék az ízlelőbimbókra hagyatkozni az arányok tekintetében!
Amikor a süti kihűlt, rásimítottam a krémet és azon nyomban nekiestünk. :)

Forrás: Fiona Patchett Nagy sütiskönyv gyerekeknek című műve

Nincsenek megjegyzések: