2012. április 10., kedd

Juhtúrós sült gomba


Ez egy ősi recept, talán a Nők lapjából származhat, még a kezdő fakanálforgató időkből.
Azóta nagyon sokat változott, egyszerűsödött, elhagytam belőle minden felesleges sallangot és ebben az egyszerűségében annyira szeretnivaló, hogy sült gombát én nem is csinálok másként.
Tessék kipróbálni, 10 percnél nem kell többet dolgozni vele!


Juhtúrós sült gomba

Hozzávalók: 12 szem nagyméretű csiperke, 15 dkg juhtúró, 10 dkg bacon (ízlés szerint lehet szeletelt vagy darabolt), 10 dkg sajt lereszelve (cheddar, vagy jobb fajta trappista, edami)
Elkészítés: A gombákat megmostam, a száraikat óvatosan kitördeltem -ezekre ebben az ételben nem is lesz szükség, jó lesz a másnap reggeli rántottához. :)
A kalapokat besóztam és borsot törtem rájuk, majd mélyedéssel lefelé egy cseréptálra vagy tepsire raktam őket és 190 fokos sütőben 12 percig sütöttem.
Ezután a sütőből kivéve óvatosan megforgattam a kalapkákat, mindegyiket telekanalaztam juhtúróval, lefedtem baconnel és megszórtam kevés reszelt sajttal.
További 10 perc sütés után máris fogyasztható.

Nincsenek megjegyzések: