2012. április 18., szerda

Baconos-medvehagymás tekercs


Degeszre tömték vele magukat a csemetéim, de közben teli szájjal feltétlenül közölniük kellett, hogy ez az étel mennyei, fenséges, fantasztikus és még képzeljetek hozzá jó sok szinonímát. Na és a legközelebbi ovis szülinapjukra vagy névnapjukra csakis ilyet szeretnének vinni!
Nem véletlen szeretek én Ottis blogjából főzni :)



Baconos-medvehagymás tekercs

Hozzávalók: 1/2 kg liszt (+ 3-4 kanál a gyúráshoz-nyújtáshoz), 3 dl tej, 5 dkg élesztő, 1/2 ek cukor, 2 csapott tk só, 1 tojás, 1/2 dl olaj, 10 dkg vaj, 20 medvehagyma levél, 15 dkg kockázott bacon, 15 dkg sajt (pl. trappista)
Elkészítés: A lisztet dagasztótálba tettem, a közepébe mélyedést nyomtam és belemorzsoltam az élesztőt. Mellészórtam a cukrot és ráöntöttem a tejből annyit, amennyi a mélyedésbe fért. Elkevertem és letakarva megvártam, míg az élesztő felfut.
Ezután hozzáöntöttem a többi tejet, olajat, sót, tojást és a robotgéppel jól kidolgoztam.
Kb. 1 órányi kelesztés utána  tésztát 2 részre osztottam, mindkettőt 1:3 arányú téglalappá nyújtottam. A téglalapokat megkentem olvasztott vajjal, megszórtam baconnel, finomra reszelt sajttal és felaprított medvehagymával, majd a hosszabb végével feltekertem.
A tekercset trapéz alakúra szeleteltem és sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam. Felvert tojással megkentem őket és megszórtam mákkal.
180 fokos sütőben 25 perc alatt készült el.

Nincsenek megjegyzések: