2012. január 25., szerda

Créme brulee


Jópár éve ott van már a kívánságlistámon a karamellizáló pisztoly, de egészen mostanáig valahogy nem sikerült feltornáznia magát a sor elejére. A szülinapom óta viszont kedvemre "lövöldözhetek", és mi mással avattam volna fel, mint a francia klasszikussal, az égetett krémmel.

Kiváló receptet sikerült találnom, a krém annyira selymes, épp ahogy szerettem volna, a kontrasztja a karamellel pedig abszolút addiktív. A sikere elsöprő volt, úgyhogy az ismétlések alkalmával már a pisztolyhasználatot is tökletesítettem, a fotón szereplőhöz képest már sokkal szebb karamellréteget tudok ám csinálni!


Créme brulee

Hozzávalók 6 személyre: 600 ml habtejszín, 6 tojássárgája, 200 g cukor, 2 vaníliarúd
Elkészítés: A habtejszínt egy edényben melegíteni kezdjük, s rögtön hozzáadjuk a hosszában félbevágott vaníliarudat, kikapart magvacskáival együtt. Gyöngyözésig hevítjük, de nem forraljuk fel, majd félretesszük 10-15 percre hűlni, hogy a tejszínt teljesen átjárja a vanília illata-íze.
A 6 tojássárgáját fehéredésig keverjük 100 g cukorral, majd a kihűlőben lévő tejszínt, amelyből a vanílat héját előzőleg eltávolítottuk, állandó keverés mellett hozzáöntjük. Hagyjuk állni egy órát, majd melegítsük elő a sütőt 150 fokra. A krémet töltsük kis, 1-1,5 decis poharakba vagy porcelánedénykékbe, azokat tegyük egy mély tepsibe, és öntsük közéjük annyi forró vizet, amely a formák kétharmadáig ér. Óvatosan egyensúlyozzuk be az egészet a sütőbe -ez a művelet legizgalmasabb része-, és hagyjuk ott 40 percig. Ennyi idő alatt a folyékony krém rezgőssé változik.
Amikor kihűlt, vékony rétegben szórjuk meg cukorral és karamellizáló pisztollyal vagy grill alatt készítsünk ropogós karamellréteget a tetejére. Ha nem akarjuk azonnal fogyasztani, a krém letakarva  hűtőben tárolható -sőt, jót is tesz neki, még intenzívebbé válik a vanílis íze-, de a karamellt mindig csak közvetlenül a tálalás előtt készítsük el!

5 megjegyzés:

matkom írta...

Jaj, az Amelie csodálatos c. film megnézése után én is vágytam erre az édességre.Miután megtudtam, hogy fegyvert kell rántani az elkészítéséhez, az is érdekelt, hogy hol kaphatnék ilyen pisztolyt? :)Tényleg Kinga, hol lehet ilyet lőni, akarom mondani vásárolni? :)

matkom írta...

élete kimaradt...:)

VOKinga írta...

Nekem is mindig Amelie jut eszembe róla, amikor megtöröm a karamellt. :) Ettől még jobb! :)
Ajándékba kaptam, apa annyit árul csak el, hogy "valami webshopból", a gugliban kereste, RK2310 a "márkája". De okosok azt mondják, hgy barkácsáruházas olcsóbb verzió is létezik, palackos lángszóró a neve. Én mondjuk örülök az enyémnek, mert duplán gyerekzáras, véletlenül sem tudják lelángszórózni magukat a kiskorúak, ha véletlenül levadásszák a konyhapulton.

Névtelen írta...

Zsebsárkányt a KIKA-ban lehet kapni

matkom írta...

Köszönöm, köszönöm! Jó ez a zsebsárkány elnevezés, brávó!:)))
Na, majd ha töröm a karamellt , akkor rád és Amelie-re gondolok ...:)