2011. augusztus 26., péntek

Latkesz zsenge kukoricával


A zsenge kukoricának is lejár a szezonja lassan, de azért az ügyesek -vagy szerencsések?- még levadászhatnak a piacon néhány csövet!
Tegnap este óta bizton állítom, hogy csöves kukoricával jobb nem történhet, mint hogy csak úgy nyersen a grillrácsra dobják, kicsit megsózzák és vajjal időnként megkenegetik.

Persze szuper felhasználási lehetőség ez a latkesz is, gyerekeknél nagyon be lehet vágódni vele! Különlegességét nem csak a nyers kukoricaszemek adják, hanem hogy sűrítőanyagként is kukoricaliszt kerül bele.


Latkesz friss kukoricával

Hozzávalók: 4 közepes krumpli, 1 fej hagyma, 3 nagy fokhagymagerezd, só, frissen őrölt bors, 2 kis tojás, 1/2 csésze kukoricaliszt (de ha csak dara van otthon, azzal is finom lesz), búzaliszt, 3 cső zsenge kukorica, olaj
A krumplit, hagymát és fokhagymát megpucoltam és finomra aprítottam. Ezután a multimixerben pépesítettem őket.
Sóztam, borsoztam, beletörtem a 2 tojást és átkevertem. Hozzáadtam a kukoricalisztet és újra átkevertem.
A masszát egy magas keverőtálba öntöttem és annyi búzalisztet öntöttem hozzá, hogy galuska sűrűségű tésztát kapjak -bő 1/2 csészényi fog kelleni, de ez függ a tojások méretétől és hogy mennyi levet ereszt a krumpli.
A kukoricacsövekről levágtam a szemeket, elmorzsolva a tésztához adtam és jól összekevertem.
Két palacsintasütőben kevés olajat hevítettem. A masszából kanállal halmokat raktam az olajba, ellapogattam és közepes lángon mindkét oldalán aranybarnára sütöttem a lepénykéket.
Fokhagymás tejföllel és salátával tálaltam.
Az ötlet INNEN származik.

Nincsenek megjegyzések: