2011. augusztus 14., vasárnap

Egészséges hétköznapi apróságok


Ha főzök, fontos, de nem elsődleges szempont, hogy egészséges legyen. Inkább valami jóféle egyensúlyt keresek, bevállalható kompromisszumokat.
Hogy példa is legyen: bőrös császárhúsból aligha fogok fitness-ebédet varázsolni, de ahogy ez a zsírral vastagon erezett hús beveszi az ízeket, arra néhanapján szükségünk van testileg-lelkileg.
Szkeptikusan álltam neki ennek a zsírszegény fasírt-verziónak is, főleg hogy korábban próbáltam már a tepsin sült rántott húst, ahol azért nagyon különbözik a végeredmény textúrája a hagyományostól. Ezek a fasírtgolyók viszont szerintem még finomabbak is lettek, nálam kiszorították olajban sült elődjeiket az étlapról.
A brokkoliról meg az ember hajlamos elfeledkezni, pedig az én asztmás kis családomnak heti rendszerességgel jól jönne a tüdőre kifejtett élettani hatása miatt, de a szív- és érrendszer egészségének is fontos támogatója és hatékony savkötő. Csak egy-két szerethető elkészítési módot kell hozzá találni!




Fasírtgolyók tepsiben

Hozzávalók: 50 dkg sovány darált sertéshús, 2 fej vöröshagyma lereszelve, 3 gerezd kinyomott fokhagyma,  2 tojás, 1 beáztatott, kinyomkodott zsemle, só, frissen őrölt bors, 1 kk római kömény, 1 tk pirospaprika, 1 tk Naturella görög fűszerkeverék (elhagyható), zsemlemorzsa, 2 ek olaj
Elkészítés: A hozzávalókat alaposan összedolgoztam, zsemlemorzsából annyit adtam hozzá, hogy jól formázható massza legyen.
Sütőpapírral bélelt tepsire diónyi golyócskákat raktam -nem fog nőni, úgyhogy mehet szorosan egymás mellé. Olajjal megkentem a tetejüket és 200 fokos sütőben pirosra sütöttem a golyócskákat.

Sajtos sült brokkoli

Hozzávalók: 600 g friss vagy fagyasztott brokkoli (jó minőségű!), 2 dl tejföl, 15 dkg trappista sajt
Elkészítés: A brokkolit lobogó, enyhén túlsózott vízbe dobtam és újraforrásig főztem. Leszűrtem és egy kis cseréptálban szétterítettem. Finoman megsóztam, rákentem a tejfölt, megszórtam sajttal és 20 percre a 200 fokos sütőbe toltam.

Nincsenek megjegyzések: