2011. augusztus 25., csütörtök

Halgombóckák citromszószos tésztán


Eddigi legfinomabb halfasírtomat sikerült összehozni hétfőn, teljesen felvillanyozott, rövidesen halbulger formában is elkészítem majd.
Merthogy mostantól minden héten egyszer halnap, szilárd és megrendíthetetlen elhatározásom szerint. Nálunk ez nem olyan könnyű feladvány, mert a család nagy része a "nem túl halízű" halételeket akceptálja csak -ez a fasírt teljesen megfelelt ennek a kritériumnak.


Halgombóckák citromszószos tésztán

Hozzávalók: 80 dkg hal (nálam afrikai harcsa filé), 2 púpozott tk Naturella görög fűszer, 1 púpozott kk só, 1 kk oregánó, 2 nagy gerezd fokhagyma, 1 tojás, 1/2 szikkadt zsömle, 1 ek zsemlemorzsa, 1 ek liszt, olaj, 250g durum tészta 1,5 dl tejszín, 1/2 citrom leve, 1 citrom gerezdekre vágva
Elkészítés: Ha fagyasztott halból dolgozunk, kiolvasztás után nagyon alaposan nyomkodjuk ki belőle a vizet!
A halgombócokhoz a halat apró darabokra vágtam -közben áttapogattam, nem bújik-e meg benne pár apró szálka. Multimixerben pépesre daráltam.
Hozzáadtam a fűszereket és a tojást és átkavartam a mixerrel. Egy nagy tálba kiöntöttem, beleszórtam a morzsát, a lisztet és a beáztatott, kinyomkodott, nagyon apróra tépkedett zsömlét, és jól összedolgoztam a masszát. Nekem gyúrhatóvá állt össze, ha nálad nem így történne, kevés morzsával és liszttel sűríthető még.
A halas masszából diónyi gombóckákat gyúrtam és sütőpapírral bélelt tepsire pakoltam őket, szorosan egymás mellé. Kenőecset segítségével átkentem őket vékonyan olajjal.
200 fokon 40-45 perc alatt szép aranybarnára sütöttem a gombóckákat.
Amikor már majdnem elkészültek, roppanósra főztem a tésztát, a tejszínt pedig elkavartam 2 csipet sóval és a citrom levével.
A tányérokra tésztát halmoztam, meglocsoltam citromos szósszal és rápotyogtattam pár gombócot. (A tészta persze nem szentírás, apa, aki nem tésztás, görög salátát kapott mellé.) Citromgerezdekkel tálaltam.

2 megjegyzés:

Kati írta...

Mi nagyon szeretjük a halat, így gombóc formájában még nem ettem, de biztos nagyon finom.

VOKinga írta...

Irígykedem, mert én csak óvatosan készíthetek halat, nem nagyon szereti a csapat. De így bejött. Kíváncsi vagyok, nektek hogy fog ízleni!