2011. július 20., szerda

Meggle joghurtos vaj

A véletlen sodorta a bevásárlókosaramba ezt a vajat, pontosabban a szerencsés véletlen.
Nagy vajfogyasztók vagyunk, mindenekfeletti kedvencem a Kerrygold ír vaj, amely hihetetlen krémes és nagyon aromás, szobahőmérsékleten pillanatok alatt kenhető, és nem hajlamos annyira könnyen bevenni a különböző ételszagokat, mint például a szintén jó minőségű francia vajak. Szerintem a szupermarketben beszerezhető -tehát szinte bárki számára elérhető- vajak között egyértelműen övé a korona!

Igyekszem magyar termékeket vásárolni, amiből csak lehet, de sajnos vajban túl nagy lenne a kompromisszum -szinte mindet végigkóstoltam és mérföldekkel van a minősége a Kerrygold mögött, úgyhogy kenyérre nem kenek magyar vajat, csak sütéshez használom.

Történt viszont, hogy figyelmetlenségből kifogytunk a vajból és mivel anélkül nincs élet, főleg meg nincs reggeli, átszaladtam a kisboltba. 3 versenyző közül választhattam, CBA márkájú és 2 Meggle volt a polcon, így jött haza velem ez a joghurtos verzió.
Első kóstolásra kicsit megdöbbentő volt: jó texturájú vaj, erőteljes savanykás, joghurtos ízzel. Második kóstolásra pedig nagyon nyári és frissítő, hihetetlen könnyű -kiskanállal is szívesen nekiláttam volna, de ez az én perverzióm, senki ne kövessen benne. :) Újabb plusz pontot kapott azért, mert szobahőmérsékleten nagyon hamar kenhető lesz, és még egyet amiatt, hogy dobozba zárva semmilyen szagot nem vett be a hűtőből.
Nagyon érdekes -és valószínűleg megosztó- ízű vaj, nálunk nyáron most váltásban van a Kerrygolddal, télen azt hiszem, maradok majd a nehezebb, tejszínes vajnál, ez pedig marad a nyári favorit.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

És házi vajat próbáltatok már? Az aztán igazán krémes. A boltiak sehol nincsenek ahhoz. Már túlzás is. Egyszer érdemes, a piacon a tejesnél kapsz. :) Ari

VOKinga írta...

Még szép, hogy vettem. :) De nekünk nagyon nem jött be. Borzasztóan zsíros, és nincs az a finom tejszínes íze, jó ideig kókadozott a hűtőben, végül elsütöttem. Ez viszont már legalább 1 éve lehetett, létezik, hogy azóta változott?