2011. január 8., szombat

Bundás kalács

Új kedvenc reggelink van, ráérős hétvégéken tökéletes indítása a napnak.

Kalácsból mindig van pár szeletnyi maradék, ami aztán szépen gyülekezik a fagyasztóban. Sajnos azonban a kalácspuding nagyon, de nagyon nem jött be, így új mentőötlet kellett. Erre a gyöngyszemre aztán hol máshol akadhattunk volna rá, mintsem a Hercegnők szakácskönyvében, ami természetesen családunk egyetlen hercegnőjének becses tulajdona.

Félve kezdtem hozzá, mert a bundás kenyér rokona, és azt igen nehéz volt édesen elképzelni. Az eredmény viszont felülmúlt minden várakozást: belül olvadós, kívül ropogós a kicsit rákaramellizálódott cukortól, melegen-hidegen tökéletes.

És persze legalább olyan szépséges, mint a bundáskenyér, úgyhogy fénytelen téli reggel lévén, egy telibe fotóval senkit nem akartam tőle elrémíteni -érjétek hát be azzal, ami Fanni szájából kilóg! :)




Bundás kalács

Hozzávalók: másnapos kalácsból 4-6 (ujjnyi vastag) szeletenként: 1 tojás, 1 púpozott tk cukor, 1 csomag vaníliás cukor, 1/2 kk fahéj, 1 dl tej, 3-4 dkg vaj
Elkészítés: A tojást simára habarom a cukorral, vaníliás cukorral, fahéjjal, majd a tejjel is.
A vajat felforrósított serpenyőben megolvasztom. A kalácsszeleteket párszor megforgatom a tojásos tejben, majd a serpenyőben mindkét oldalukon aranybarnára sütöm őket lassú tűzön.
Fanni szerint egy pohár tejjel az igazi, én tejes kávéra szavazok.

7 megjegyzés:

Tündérlátta írta...

Az édes bundás kenyeret mi is szeretjük. Én palacsintatésztába szoktam forgatni.

Poki írta...

Szia! Ez olyan mint a french toast?! USA-ban ettem ilyet, és nagyon finom!! :)
Ott porcukorral kínálják, és természetesen felöntik egy kis juharsziruppal. :)
itt egy link róla:
http://www.nosalty.hu/french_toast_recept_16111
üdv, vera

Névtelen írta...

A belgák is édesen eszik a bundáskenyeret. Elsőre tényleg elég bizarrnak tűnik, pedig tulajdonképpen ha belegondolunk, tej-tojás-cukor, azok illenek egymáshoz.

VOKinga írta...

Vera, ez lényegében ugyanaz a recept, csak kaláccsal.

Névtelen, tényleg vacak tud lenni, hogy a megszokott dolgok megkötik az ember agyát -nehéz átlépni rajtuk, pedig belegondolva tök logikus, hogy passzolnak a hozzávalók.

Ottis írta...

Most láttam a tévében nem rég a csokoládés bundás kenyeret, amire elsőre fel is kaptam a fejem, de az sem lehet rossz, két kenyér között csokoládé...

VOKinga írta...

Ottis, nálunk van a boltban csokidarabos kalács, időnként annak a maradékából készül, na az mindent visz. :) Annyira jók az olvadozó csokidarabkák benne!

Unknown írta...

Holnap azt szeretnek sütni reggel, ki is probálom a te recepteddel. Már most kivánom :)