2010. augusztus 2., hétfő

Tejfölös finomság

Ez a nagyon régi, félelmetesen egyszerű és gyors desszert már majd' egy évtizede családi kedvenc. A férjem keresztanyukája készítette először és nehezen jöttünk rá, miből is van. Azóta mi is jókat derülünk azon, amikor valaki először kóstolja ezt nálunk és találgatni kezd: mindig sokkal költségesebb alapanyagokra szoktak tippelni.
Lényegében nagyon hasonló történik, mint amikor lecsepegtetjük a tejfölt szűrőben: sűrűbb, tejszínesebb ízű, kicsit a mascarpone-ra hajazó állagot kapunk. Itt ezt a feladatot a babapiskóta végzi el.



Tejfölös finomság

Hozzávalók: 2 doboz 450 grammos  20 %-os tejföl, 1 nagy csomag babapiskóta 2/3-a, 1 üveg cseresznyebefőtt, porcukor, instant kakaópor, 2 ek (ha van, házi) vaníliás cukor
Elkészítés: A cseresznyét kimagozzuk.
Egy nagy desszertestál alját kirakjuk piskótával, megszórjuk a cseresznye felével. Az egyik doboz tejfölt kikeverjük a vaníliás cukorral és ízlés szerinti mennyiségű átszitált porcukorral és a tetejére simítjuk.
A fehér réteget ismét befedjük babapiskótával és jöhet rá a maradék cseresznye.
A második doboz tejfölt kakaóporral keverjük ki -minél csokisabb, annál finomabb, úgyhogy ne spóroljatok a kakaóval! A piskótarétegre simítjuk és legalább fél napra hűtőbe tesszük fogyasztás előtt.
Sokféle gyümölccsel próbáltuk már, de a cseresznye magasan a legfinomabb benne.

11 megjegyzés:

Latsia írta...

Én ezt megcsináltam régebben, mert annyi jót hallottam róla... igaz, nem volt benne cseresznye, és keksz helyettesítette a babapiskótát.
De nekünk egyáltalán nem jött be, sőt... lehet, hogy érdemes lenne kipróbálni a Te változatodat?

VOKinga írta...

Én is próbáltam a kekszes-tejfölöst, nagyon más, talán mert a babapiskóta sokkal több savót fel tud szívni, na és a kakaós réteg a legtutibb benne, a fehér inkább csak az ellensúlyozás miatt kell bele. Szerintem egy próbát megér. :) De ha rászánod magad, ugye megírod, szerettétek-e?

Ottis írta...

Nagyon szeretném én is ezt azt hiszem!

Latsia írta...

Értem, köszi!
Igen, persze kipróbálom, mert annyira jól néz ki ez, hogy tuti finom, és majd beszámolok róla!;-)

Ildinyó írta...

Mmmm, imádom az ilyen sütiket! Nagyon guszta! :)

Gabika írta...

Azta! Ez annyira jól néz ki, hogy feltétlenül ki fogom próbálni! :))

BAnya írta...

Nekünk a babapiskóta+kefír+csokireszelék formában családi kedvenc:)Kefírbe szintén kis prorcukorral..Hmmm:)
7végére kipróbálom ezt is!

Gabika írta...

Hűtőben van a finomság! Holnap megkóstoljuk! Már alig várom! :))

VOKinga írta...

Gabika, vélemény? Ízlett?

Gabika írta...

Igen, ízlett! A párom kicsit hiányolta belőle a rum ízét (aroma formájában) és legközelebb ennél is nagyobb tálba kell tennem, hogy kicsit több babapiskóta férjen bele, de az íze az fantasztikus volt! :)) Köszi a receptet! :))

Névtelen írta...

a spenótos tészta után, most a tejfölös finomság ia elkészült barack befőttel. Kis módosítással: én a tejfölbe házi baracklekvárt kevertem. Nagyon finom lett. Köszönjük :)

Manka