2010. február 10., szerda

Ostyás őzgerinc

Az effajta sütikben talán a nosztalgia a legjobb, a hagyományos őzgerinchez hasonlóan igazi gyerekkori nagymama-süti.
Amióta először elkészítettem, apa követeli újra meg újra -persze szívesen segédkezünk neki az elpusztításában. :)


Ostyás őzgerinc

Hozzávalók: 25 dkg vaj, 20 dkg porcukor, 2 csomag pudingpor, 2 tojás elhabarva, 2 ek holland kakaópor, 6 ostyalap apróra törve, 1 marék mazsola
Elkészítés: Vízgőz fölött összeolvasztjuk a vajat a porcukorral, majd belekeverjük a pudingport, kakaót, mazsolát, végül apránként a tojásokat is. Én alaposan kigőzölöm, mert akkor vagyok nyugodt, ha a tojás alapos hőkezelést kapott.
A tűzről levéve azonnal belekeverjük az ostyát, jó alaposan, hogy mindenhol érje a krém.
Alufóliával kibélelt őzgerincformába simítjuk, belenyomkodjuk és ráhajtjuk a tetejére is a fólia lelógó széleit.
Ha kihűlt, hűtőben tároljuk. Fogyasztás előtt feltétlen pihenjen 4-5 órát!
(Forrás: Belly konyhája)

6 megjegyzés:

Mike Adina írta...

Hm, ezt ki kell próbálnom!

Belly írta...

Szia!
Annyira örülök,hogy nektek ís ízlik:-)

VOKinga írta...

Adina, remélem, ízleni fog!

Belly, ezer köszönet érte, nagyon finom, érdemes rögtön dupla adaggal nekiállni. :) Egy dolog egy kicsit kíváncsivá tett: nem igazán értem benne a pudingpor szerepét, hiszen nincs benne folyadék, ami felvenné. De a férjem nem engedi kísérletezés tárgyává tenni a receptet, annyira szereti így. :)

Belly írta...

Én még ezen sose törtem a fejem,mama így készíti,hát én is.Finom,esszük,ennyi:-D

Mike Adina írta...

Itt Romániában az ostya nagyobb, mint egy A4-es lap. Ekkorából kell 6 db-ot beletenni?

VOKinga írta...

Igen, az itteni is valamivel hosszabb egy A4-es lapnál.