2010. február 15., hétfő

Diós-fügés keksz

Hirtelen felindulásból elkövetett keksz.
A Sajtkukac blogon jelent meg alig pár napja és ahogy megláttam, azonnal elkezdtem gyűjtögetni a hozzávalókat a spájzban. A készletemben azonban datolya nem állomásozott, volt viszont füge.
Az eredményt csócsálom most is éppen. Nagyon finoman fogja össze benne az aszalt gyümölcsöt a diós hab. Azt azonban kihagytam a számításból, hogy a füge szárazabb a datolyánál, így az optimálisnál jóval ropogósabb lett -ezt persze legközelebb könnyű lesz elkerülni egy kis áztatással.


Diós-fügés keksz

Hozzávalók: 2 tojásfehérje, 80 g barna cukor, 170 g beáztatott és kinyomkodott füge, 170 g darált dió, fél tábla csokoládé
Elkészítés: A fügét finomra aprítottam és összekevertem a dióval.
A fehérjét lágy habbá vertem, hozzákevertem a cukrot, majd a fügés diót.
Sütőpapírra két kiskanállal halmocskákat raktam, majd vízbe mártott villával ellapogattam őket.
170 fokon 13-15 perc alatt elkészültek.
A kihűlt sütiket megcirkalmaztam egy kis olvasztott csokival.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Imádom a kekszeket és ez csodálatossan néz ki! Imádom a fügét is, úgyhogy a diós-fügés variációt mindenképpen ki fogom próbálni!