2009. november 2., hétfő

Illatos tarja vele sült zöldségekkel

Virág konyhájában kezdtem el szimpatizálni ezzel az étellel hónapokkal ezelőtt, be is szereztem azonnal egy csomag sütőzacskót.
A kipróbálásra csak most került sor, de attól tartok, egy csapásra sütőzacskó-rajongóvá váltam. Ha az íz nem lenne elég meggyőző -márpedig nagyon is az, hiszen az aromák a zacskóban hagyományos sütési módoknál sokkal intenzívebben járják át a húst és a zöldségeket-, ráadásként a mosogatnivaló hiánya is szívet dobogtató.


Illatos tarja vele sült zöldségekkel

Hozzávalók: 12 szelet tarja, 3 közepes cukkini, 3 nagy répa, 10 szem krumpli, 6 szem gomba, 8 gerezd fokhagyma, 2 méretes rozmaringág, egy nagy csipet cayenne bors, nagyszemű tengeri só, olívaolaj
Elkészítés: A rozmaringágról leszedem a leveleket és finomra aprítom őket. Mozsárban 2 teáskanál tengeri sóval pépessé dolgozom. Belenyomom a fokhagymagerezdeket, és ezeket is beledolgozom a masszába, majd 3-4 evőkanál olívaolajat is belecsorgatok apránként.
A húst megszabadítom a csonttól, a zöldségeket megtisztítom és nagyobb darabokra vágom. 2 nagy sütőzacskóba pakolom őket, fele-fele arányban.
Az öntet felét az egyik zacskóba kanalazom. A maradékhoz hozzákeverem a cayenne borsot, ez a másik zacskóba kerül. A zacskók száját lezárom, majd alaposan belemasszírozom az öntetet a húsba és a zöldségekbe.
Nagy sütőbe fektetem a zacskókat, a felső oldalát megszurkálom, és 200 fokon másfél óráig sütöm.

4 megjegyzés:

anita írta...

szia,

a lukakon nem szökik meg a gőz és a szaft egy része? Még sosem próbáltam ki a sütőzacskót, de nagyon tetszik a recept. :)

VOKinga írta...

Én kés hegyével 5-6 pici lukat szúrtam bele, nem szökött meg rajtuk keresztül túl sok minden. :)

Unknown írta...

Szia! Én már régóta sütőzacskó rajongó vagyok. Ha tehetem, abban sütöm a husikat.

anita írta...

Köszi a gyors választ, így minden maradék kétségem elillant! :)