2009. szeptember 19., szombat

Rántott sajt

Mivel a panír ápol és eltakar, ha többfélét rántok, Máténak nem is tűnik fel, hogy ő a sajtból nem kap, annyira lefoglalja még, hogy a pocakját tömje azzal, ami a tányérján van.


Rántott sajt


Nem, nem írok hozzávalókat, sem azt, hogyan kell panírozni, aki gasztroblogok olvasgatására vetemedik, ezt már úgyis tudja.
A rántott sajt titkának megfejtésében viszont én le voltam maradva, inkább nem is nagyon sütöttem -egyébként panírozgatni úgyis ritkán van időm a gyerkőcök mellett.
Most viszont megkívántam, és leírom, mire jutottam: azaz hogyan süssük meg őkelmét úgy, hogy ne folyjon ki.
A dupla panír nem árt, mert ha csak egy apró lyukacska is van a panírozáson, ott a sajtunk menthetetlenül szökni fog, önmagában viszont nem elég. Mindenesetre első lépésként panírozzuk be duplán, mégpedig úgy, hogy legelőször vízzel ecseteljük le a sajtszeleteket, hogy tapadjon rájuk a lisztréteg, majd jöhet a tojás, végül a morzsa, amibe jó alaposan nyomkodjuk bele a sarkait is.
Sütés előtt a bepanírozott sajtot érdemes kicsit hűtőbe rakni, úgy lassabban olvad majd.
Ami viszont elkerülhetetlen: amikor a forró olajba tesszük, a sülésnél a panír alatt gőz keletkezik, ami még a dupla panírozást is legtöbb esetben megrepeszti, mégpedig mivel a gőz felfelé kívánna távozni, a felső oldalán. Emiatt a sajtot ne fordítsuk meg, a felső oldalát csak locsolgassuk az olajjal. Az egész sütés ne is legyen hosszabb 3 percnél.
Ezzel a módszerrel az én sajtjaim odabenn maradtak, a veszteség 1%-nál is kevesebb volt.

Persze lehet, hogy ha direkt erre a célra gyártott, rántani való sajtot használunk, ez is elkerülhető, de én úgy vagyok vele, kirántani is azt a sajtot szeretem, amit yersen szívesen eszek.

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Ötletes! :) Arik a gyerkőcök :))

bodza írta...

Szia :) épp nemrég írtam a rántott camembert sajtról, amit bizony én lefagyasztok.
http://bodzablog.freeblog.hu/archives/2009/08/31/Fahejas_szilva/
Igaz, hogy duplán panírozom, de így még ez a lágy sajt is megfordítható. És mivel csak a panírt kell megsütni, éppen megolvad belül, mire aranyszínű lesz kívül :) Így szoktam más sajtokat is rántani, bár bevallom, hogy ritkán. Nekem sem erősségem a panírozás meg az olajban sütés. :))))

Notburga írta...

Köszi, már régóta szenvedek én is a sajttal, de ez a nemmegfordítás, valószínüleg be fog jönni.

VOKinga írta...

Bodza, ugyanezt én is elmondhatom magamról. :) Ritkán panírozok, nem is szeretem annyira a bő olajban sült dolgokat, a sajt mondjuk kivétel.

Notburga, remélem, sikerül!