2009. május 4., hétfő

Töltött cukkini

Tavasz van, friss ízeket kívánok, zöldségeket, savanykás sajtot...
Ennek az ételnek az ügyében azonban apával (ismét) nem tudunk egyet érteni.
Szerinte nem rossz, de az ízek nem hangolódnak benne össze.
Szerintem meg épp ez benne a jó. Ha valami szaftossal töltöm meg a cukkinit, magába szívja a szósz egy részét, a cukkini kicsit szaftízű lesz, a szaft cukkini-ízű. Én viszont most épp azt kívántam, amit csináltam: minden alapanyag friss és jó minőségű, legyen hát benne mindegyik a maga ízével, állagával.
Azt kell mondanom, Máté velem értett egyet. :)


Töltött cukkini


Hozzávalók: 1 kg cukkini (ha van, közepes méretű), fél kiló darált sertéshús (marhát szerettem volna, de nem volt a boltban), 100 g feta, 4 szem fürtös paradicsom, só, bors, római kömény, 1 gerezd fokhagyma, borsikafű
Elkészítés: A cukkiniket megmosom, hosszában kettévágom, a végeit lenyisszantom és kisózom. Ha lecsöpögött, lemosom, magházát kivájom (nem kell célszerszám, egy kanál megteszi), kicsit besózom és 200 fokos sütőben 20 percig sütöm.
Eközben olívaolajat serpenyőben nagy lángon felforrósítok, beledobom a szobahőmérsékletű húst, ritkán kevergetve 4-5 perc alatt megsütöm, sóval, borssal, köménnyel, borsikafűvel ízesítem, és belenyomom a fokhagymagerezdet is.
A cukkinit kiveszem a sütőből, megtöltöm a hússal, rámorzsolom a fetát, rászeletelem a paradicsomot, leheletnyit megsózom és további 15-20 percet sütöm.


Ezt a képet is meg kell mutatnom, apa készítette, van némi kritikus színezete. Azt mondta, mutassam meg, hogy csak így lehet kiszedni. Háááááát.... Nekem gyanús, hogy fejleszteni kellene azokat a kiszedési képességeket... :)

2 megjegyzés:

Apa írta...

Azért először még visszavágót is rendezünk, mielőtt eredményhirdetünk. Legközelebb te veszed ki az első kettőt a tele tepsiből, és én a második kettőt :)

VOKinga írta...

Benne vagyok!