2009. május 7., csütörtök

Spárga hollandi mártással

Mindenkinek megvan a maga mumusa a konyhában, régóta sejtem már, hogy az enyém a vízgőz. Nyilván nem véletlen: aki vízgőz fölött dolgozik, ne siessen. Én meg sajnos nem szoktam nem sietni.
Lényeg a lényeg: nem lett tökéletes a hollandi mártásom. De a következő már az lesz, mert az íze magáért beszél, muszáj tökéletesedni ezügyben.
A receptet nyugodtan követhetitek, biztos forrásból, a Zamat és Illat blogról származik!


Spárga hollandi mártással

Hozzávalók: 1-1 csokor zöld és fehér spárga, olívaolaj, csipet cukor, só, 3 tojás sárgája, 10 dkg vaj, 2 ek száraz fehérbor, negyed kk. só, őrölt (fehér) bors, 1 dl főzőtejszín
Elkészítés: A spárgát alaposan megmosom, a fás részeit levágom, a szárát hajszálvékonyan meghámozom. Olívaolajon egy csipet cukorral fedő alatt párolni kezdem, pici vizet löttyintve alá, hogy oda ne kapjon. Félidőben sózom. Kb. 5-6 perc alatt megpuhul.
A mártáshoz a vajat megpuhítom. Vízgőz felett habverővel simára keverem a tojássárgáját a borral, hozzákeverem az olvadt vajat és besűrítem, állandó keverés mellett. Nagyon szorgosan kell kavarni, nehogy kicsapódjon.
Mikor kész,mehet hozzá a tejszín és a fűszerek.
Én csomborral fűszerezett csirkemellett adtam még hozzá.

2 megjegyzés:

trinity írta...

Azért ugye finom lett?
Mikor csapódott ki??
Miközben készítettem, én még mantráztam is neki-annyira izgultam. Talán ezt is bele kellett volna írni a receptbe,hogy a mantra, az kell:))))

Régebben én is jártam így, erre is van egy egyszerű megoldás, most jutott eszembe: a botmixer...
Szerintem rendbe tette volna-bár 100%-ra azért nem ígérem....

VOKinga írta...

Nem a kavarással volt gond, annál jobban már nem lehetett volna. :) Szerintem túlfejlesztettem a gőzt, a tojás-bor résznél egy mp alatt hirtelen sűrűsödött be. Habverővel aztán egész szépen kisimult, de tökéletes már nem lett. Az íze viszont nagyon jó, úgyhogy majd legközelebb! :)