2008. október 21., kedd

"Tök jó" köret

Nem esik jól, amikor búcsúzkodni kell a nyár frissen termett gyümölcseitől, zöldségeitől.
Hiányzik a kenyerem mellé a paradicsom, paprika... A friss saláta a húsokhoz... De ami most kapható, annak "gyári" íze van már.
Lassan áthangolódunk céklára, sütőtökre, almára, sapkára, sálra, meleg kabátra...


Sült krumpli és sütőtök

Hozzávalók: 4-6 nagyobb krumpli, egy kis kanadai sütőtök, só, olívaolaj, néhány rozmaringág
Elkészítés: A krumplikat meghámoztam, a tököt megszabadítottam magjaitól és héjától, és mindkettőt egyforma méretűre kockáztam.
Egy tepsibe szórtam a zöldségeket, sóztam, átforgattam. Téptem a sziklakertből néhány rozmaringágat, megmostam és a zöldségek tetejére fektettem. Meglocsoltam olívaolajjal és 200 fokon egy órát sütöttem. (Ha grillezős a sütő, az utolsó 10 perc mehet a grill alatt.)
A tök gyorsabban sül, mint a krumpli, így finom krémes lett, ha valaki nem szeretné ennyire puhára, negyed órával a sütés megkezdése után adja csak hozzá.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Elször is: de jó, hogy jelentkeztél. Másodszor, én is valami nagyon hasonót készítettem. Ha lesz egy szusszanásnyi időm, elmesélem.