2008. április 1., kedd

Kenyérkenegető II.


Sajnos nehezen jutok el az írásig -bőven húsvét előttről is várakoznak még publikálásra váró ételfotók. Sőt, sokszor a fényképezésre sem futja: csodás panettone is készült, meg egy különleges brownie, de ezeket úgyis kénytelen leszek újra megsütni, túlságosan finomak voltak ahhoz, hogy rövidesen ne ismételjem őket.
Most a nagy csend után viszont különlegesen finom étkek jönnek: ismét kenyérkencék, hihetetlenül ízletesek és hízlalóak, mert egyszerűen nem lehet abbahagyni az evést, amíg ott vannak az asztalon.
A következő kennivalók húsvétra készültek -számos társuk kíséretében-, és ami nekem meglepő volt: hasonló sebességgel fogytak, mert szinte mindegyik talált magának rajongót a vendégsereg tagjai között. Pedig én biztos voltam benne, hogy a töpörtyűkrém és a májkrém lesz a tuti befutó.


Vörösbabkrém
(a képen a sötétvörös)

(Nigella nyomán szabadon)

1 finomra felkockázott hagymát olívaolajon üvegesre párolok, rádobok 3 gerezd kinyomott fokhagymát, majd mindenestül ráöntök egy doboz vörös kidney-babot. Hozzáteszek még egy nagy evőkanálnyi paradicsompürét, fél lime vagy citrom levét, majd fűszerezem 1/4 teáskanál fahéjjal, ugyanennyi garam masalával, szükség szerint még sóval. Kicsit összerotyogtatom, majd hagyom langyosra hűlni és mixelem. Természetesen behűtöm tálalás előtt.
Amikor először belekóstoltam csak úgy kanállal, nagyon furcsa volt a vörösbab egyébként is édeskés íze megtámogatva még ezekkel az édes hatású fűszerekkel is. Ám később becsülettel végigettem kenyéren az összes kencémet, ezt a babkrémet is, és bizony a végén én takarítottam ki az utolsó maszatkáit is a tálkából.


Töpörtyűkrém (a képen a barna)

Ledaráltam 20 dkg töpörtyűt -természetesen bőr nélkül, de a húsos részekkel együtt, mivel ezek igazán finom apró kis szigetkéket alkotnak benne. Ezután belepakoltam még a multimixerbe a tepertőhöz 2 főtt tojást csak úgy kézzel összenyomva, sót, borsot (aki a tepertős pogácsa ízét keresi, ne spóroljon vele!), mustárt és egy pici tejfölt, és simára mixeltem.




Tormás túrókrém (a képen a fehér)

Miután 3 napig szinte mást sem ettem, mint ezeket a kencéket mindenféle sorrendben, megállapíttatott, hogy az én kedvencem ez a végtelenül egyszerű túrókrém -persze épp csak egy picivel vezetett a többiek előtt.
Ehhez 25 dkg túrót kikeverek 10 dkg puha vajjal, pici sóval és annyi tejföllel, hogy krémesen kenhető legyen, végül pedig folyamatos kóstolgatás mellett adom hozzá a tormakrémet -itt nincs értelme mennyiséget megadni, mert az egyes reszelt tormák ereje közt óriási különbség lehet. Mindenesetre ha az én kezemben van a fakanál, nem spórolok vele.


Tojáspástétom (kép nélkül)

Én a könnyített verziót készítettem, konyhai robotgép helyett ugyanis ott volt nekem a konyhai segéderő tökéletesített változata, éppen nálunk tartózkodó jó barátnőm, aki 10 kemény tojást meghámozott és finomra aprított helyettem. (Az aprítást jelentősen megkönnyítheti egy tojásszeletelő, amiben a tojást több irányból leszelve apró kockákat kapunk. De ha valaki egészen kenhető végeredményre vágyik, használhat multimixert is.)
A tojásokat kikeverem 10 dkg puha vajjal, egy evőkanál mustárral, 3-4 szál finomra aprított újhagymával, sóval, fissen őrölt borssal és annyi tejföllel, hogy összetartsa.

Nincsenek megjegyzések: