2008. március 18., kedd

Két legyet egy csapásra!

Minél nagyobb a család, annál esélytelenebb ügy olyan ebédet készíteni, ami mindenki tetszését megnyeri. (Na jó, ha csak úgy szimplán palacsintát sütnék, jó sokat....) A máj nálunk nagy kedvenc a fölnőtteknél, ám annál kritikusabban viszonyulnak hozzá a törpék. Nemrég valami csoda folytán mégis befalatoztak belőle, én pedig a sikeren felbuzdulva újra májat tettem az asztalra, ezúttal a resztelt máj kissé dúsított változatát. Sajnos azonban kidugult, hogy a kivétel csak a szabályt erősítette, így esett, hogy a gyerkőcök visszafogottan ebédeltek -ám annál buzgóbban rágcsálták az almát uzsira pár órával később, és hát ez is siker-, mi nagyok jóllaktunk, és még maradt is egy kevéske. Ez aztán belekerült a mixerbe, és őszintén mondom, a végeredmény a legfinomabb májkrém lett, amit valaha ettünk, attól tartok, heti rendszerességgel kénytelen leszek legyártani!



Gombás-tejszínes m
áj pestós kuszkusszal

Hozzávalók: 50 dkg csirke- vagy pulykamáj, 25 dkg gomba, egy kis hagyma, 1 dl tejszín, 2 evőkanál olívaolaj, 1/2 dl száraz fehérbor, 1 gerezd fokhagyma, majoránna, 1 csésze kuszkusz, egy evőkanál zöld pesto, 2 evőkanál mascarpone
Elkészítés: Az olajon megfuttatjuk az felaprított hagymát. Hozzáadjuk a szeletelt gombát és zsírjára sütkük, majd rádobjuk a felkockázott májat is és addig sütjük, míg a külseje kifehéredik. Belenyomjuk a fokhagymát, , ízesítjük majorannával, majd felöntjük borral és tejszínnel. Néhány percig pároljuk, majd ha a máj belseje már nem véres, eloltjuk a lángot, és fedő alatt még 5 percet állni hagyjuk. Csak a tányéron sózzuk.
A pestós kuszkuszhoz egy csésze kuszkuszt szűk két csésze forró, enyhén sós vízzel leforráztam, lefedtem, amikor megpuhult, egy evőkanál zöld pestót és 2 evőkanál mascarponét kevertem bele.


Májkrém

Az elkészült , kihűlt gombás-tejszínes májat 3 rész máj/egy rész vaj arányban leturmixoljuk.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia, most kezdek visszaszivárogni a blogszférába, és csak tátom a szám, hogy mennyi finom falatot főztél az elmúlt hetekben. Már kinéztem jónéhány receptet!
...és megválaszoltam a tavaszi kérdésed.