2008. március 21., péntek

Új köntösben a csirkecomb

A csirkecombbal hadilábon állok. Nem szereti a pácokat, ha a bőre ízes is lesz, belül mindig ugyanaz a "csirkeíz" köszön vissza.
Most azonban úgy tűnik, rátaláltam a módra, ahogy mégiscsak szeretem: filézve. Macerásan hangzik, de egy jó éles kés és picurka gyakorlat kell csak -nekem másodjára már csak egy percbe került combonként. Azóta sütöttem is, tejfölös pörköltnek is főztem így, messze lepipálta az egészben készült combokat. Úgy tűnik, mégsem száműzöm hát a pipi lábát a konyhámból.
A most következő recept Zsuzsitól származik, itt is épp csak annyit csavartam rajta, hogy "csonttalanítottam".


Sajtos tepsis csirke


Hozzávalók: 4 csirkecomb, só, bors, rozmaring, 1 kávéskanál pirospaprika, szerecsendió, 4 evőkanál liszt, 1 gerezd fokhagyma, 1 teáskanál magos mustár, 0,5 dl fehérbor, 3 dl tejföl, 15 dkg reszelt sajt, 2-3 dkg vaj
Elkészítés: A kifilézett combokat felkockázom, fűszerezem, egy kisebb tepsibe pakolom és a liszttel megszórom. A fokhagymát kinyomom, mustárral, tejföllel, borral kikeverem és a mártást a csirkére öntöm. Megszórom a sajttal, vajdarabkákkal meghintem. Fólia alatt 50 percig sütöm, majd fólia nélkül megpirítom.
Zöldborsós-joghurtos barnarizzsel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: