2008. február 5., kedd

Az első rizottóm

A lakóparki kisboltban időről időre felállítanak egy kisebb polcot újdonságokkal: megfordult már rajta bio gyümölcslé, gyerekeknek való fürdővízszínező, különleges kellékek sütisütéshez... Aztán el is tűnik szépen az új áru, megfelelő kereslet híján. Ezúttal különleges minősígi rizs- és tésztafélék kerültek rá. Egy csomag szépséges fényes gömbölyű szemű Arborio rizst azonnal a kosaramba csúsztattam: már egy ideje számítottam erre a találkozásra...


Sáfrányos rizottó

Hozzávalók: 250 g arborio rizs, 1 kis hagyma finomra aprítva, 1 evőkanál olívaolaj, 1 1/2 l forró húsleves, 1/2 teáskanál sáfrány, 50 g reszelt parmezán, 1 evőkanál vaj, só, bors, 1 üveg erdei gomba befőtt (vagy szerencséseknek friss erdei gomba)
Elkészítés: A hagymát az olajon megdinszteljük, a rizst üvegesre pirítjuk rajta. Felöntjük egy csésze levessel, majd folyamatos kavargatás közben csészénként adagoljuk hozzá a levest, mindig amikor az előző adagot felszívta. Mivel volt benne kioldódott gombaíz, én a rizshez adtam a gomba főzőlevét is a gombával együtt 10 perc után.A sáfrányt egy csésze levesben feloldjuk, 15 perc főzésidő után a rizshez adjuk. Ha a rizs megpuhult, ízlés szerint borsozzuk, ha kell, sózzuk. A tűz elzárása után belekeverjük a vajat, és azon frissiben tálaljuk, parmezánnal megszórva.
(Hedonistin receptje alapán)

1 megjegyzés:

siccike írta...

Szerintem szárított gombával is próbálható ilyentájt, és akkor ki tudod hagyni a gomba-konzerv adalékait.:-)
siccike