2008. január 10., csütörtök

Mézes-mázas csemege

Van egy-két indokom arra, hogy miért lett volna praktikus töröknek vagy görögnek születnem, de ha ez már nem is jött össze -félre ne értsétek, azért nem cserélném el kis hazámat egy tepsi baklaváért :)-, egy kiadós gasztro-túra igazán járna nekem ezeken a helyeken! Rajongója vagyok a tömény, mézes vagy karamellás sütiknek, főleg, ha magvak vagy aszalt gyümölcsök is vannak bőven benne, hát még ha mindkettő!
Talán ezt szeretem leginkább a télben: a forró tea mellé ehhez hasonló igazi téli édességeket eszegetni.


Méhcsípés


Kell először is egy adag pitetészta, amiből én mindig nagy adagokat gyúrok, így csak be kell nyúlnom a mélyhűtőmbe érte. A receptje megtalálható ITT.
Ezzel kibélelünk egy 30X40 cm-es tepsit, szigorúan sütőpapír nélkül, úgy, hogy legyen egy pici pereme is.
Ezután 15 dkg aszalt gyümölcsöt, 15 dkg mandulalapocskát, 1,5 dl tejszínt, 15 dkg mézet, 5 dkg porcukrot összeforralunk. A tésztára kenjük és 180 fokon 30 percet sütjük.

Szerintem frissen a legjobb, mert ekkor ropogós a teteje. Másnapra már némi nedvességet magába szív a karamellizálódott öntet, de még így is nagyon-nagyon finom.


Nincsenek megjegyzések: